Blog

Welkom bij onze reisblog

Dag 24 La Réole – Bazas

3 augustus – 25 graden – 30 km gewandeld Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 64 – 1231 km Vandaag hebben we een beetje vals gespeeld. De etappe tot Bazas was 39 km. Op sommige stukken hebben we een ander wegje genomen dat korter is en op deze manier moeten we bijna 10 km minder stappen. Vandaag … More Dag 24 La Réole – Bazas

Dag 20 Monfaucon

30 juli 2020 – 41 graden – rustdag Vandaag lassen we een rustdagje in. Het wordt te warm en nu kan ons lichaam ook wat recupereer. Zelfs Rayna heeft er nood aan. Lekker uitgeslapen tot half negen, zalig gewoon! Dan warm water gaan bedelen bij de buren en genoten van ons kopje koffie. Ne mens … More Dag 20 Monfaucon

Dag 19 Sourzac – Monfaucon

29 juli 2020 – 34 graden – 30 km gewandeld Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 59 – 1136 km We vertrekken vandaag heel vroeg want het wordt een warme dag en we hebben heel wat kilometers voor de boeg. Vannacht al wat slechter geslapen, veel wakker geworden van spierpijn. Ons lichaam geraakt wat uitgeput. We wandelen … More Dag 19 Sourzac – Monfaucon

Dag 18 Saint-Astier – Sourzac

28 juli 2020 – 26 graden – 25 km gewandeld Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 58 – 1106 km Het vertrek vanaf de camping was heel mooi. We stappen dwars door Saint-Astiers. Typisch Frans dorpje aan de Isle. De etappe vandaag is de zwaarste tot nu toe. De route gaat bergop, bergaf, bergop, bergaf, bergop, bergaf… … More Dag 18 Saint-Astier – Sourzac

Dag 17 Périgueux – Saint-Astier

27 juli 2020 – 37 graden – 23 km gewandeld Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 57 – 1081 km Overnachting: camping Le pontet Gisteravond ben ik achterovergevallen van hoe mooi Périgeux is! Een zeer oude middeleeuwse stad met bijna geen toeristen. Super lekkere verse vis gegeten, met spijt vertrek ik hier! Terwijl Gerrit bij de bakker … More Dag 17 Périgueux – Saint-Astier

Dag 16 Sorges – Périgueux

26 Juli 2020 – 28 graden – 23 km gewandeld Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 56 – 1058 km Overnachting: Ibis hotel Vannacht buiten alle verwachtingen toch niet zo goed geslapen. Het is een heerlijk zacht bed, goed koel in de kamer maar die airco maakte om de zoveel tijd zoveel lawaai! 😱 Het ontbijt is … More Dag 16 Sorges – Périgueux

Dag 15 Thiviers – Sorges

25 juli 2020 – 25 graden – 19 km gewandeld Overnachting: auberge de la truffle Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 55 – 1035 km Vandaag wandelen we tot in Sorges, gisteren al een hotelletje daar vastgelegd met WiFi en met airco. Iets duurder dan we gewoon zijn, 79 euro, maar het enige in de buurt waar … More Dag 15 Thiviers – Sorges

Dag 14 La Coquille – Thiviers

24 juli 2020 – 29 graden – 23 km gewandeld Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 54 – 1016 km Overnachting: camping Vandaag om half zeven opgestaan bij zonsopgang. Wreed moeilijk, maar noodzakelijk om de meeste kilometers af te leggen in de koelte. Rond 8 uur uur terug opweg! Vandaag is een bijzondere dag! Vandaag halen we … More Dag 14 La Coquille – Thiviers

Dag 13 Châlus – La Coquille

Totaal stapdagen vanuit Hoegaarden: 53 – 993,8 km 23 Juli – 18,5 km gewandeld Vannacht super slecht geslapen. De matras stamde nog uit den tijd van mijn grootouders. Eerste helft van de nacht heb ik op het donsdeken geslapen, dat verzachtte wat die bobbels. Tweede helft van de nacht was het te koud zonder deken. … More Dag 13 Châlus – La Coquille

Laden…

Er is iets fout gegaan. Vernieuw de pagina en/of probeer het opnieuw.