Blog

Welkom bij onze reisblog

Wicklow way, Laragh – Roundwood

Ons laatste dag in Het charmant dorp Laragh. Hier komen jaarlijks bijna 1 miljoen toeristen over de vloer. Laragh is samen met Guinness de twee dorpen die het meeste bezoekers trekken in Ierland. Na het ontbijt vertrekken we terug richting de wicklow way. We stijgen al direct heel wat meters en wandelen we over de … More Wicklow way, Laragh – Roundwood

Wicklow way – Glendalough

Vandaag gaan we een de ‘Hill walk’ wandelen in het nationale park van de wicklow mountains. Bij de toeristische info hebben ze ons deze wandeling aangeraden en vertelden ze dat dit de mooiste wandeling is in het park. Ze komen ons oppikken aan onze lodge tegen negen uur zodat we eerst kunnen ontbijten. Ligt een … More Wicklow way – Glendalough

Wicklow way, Glenmalure – Laragh

Na een rustige nacht in de wilderness lodge zijn we om 8 uur gaan ontbijten in het nabijgelegen restaurant. Voor 8 uur serveren ze geen ontbijt. Uiteraard vragen we een ‘full Irish breakfast’ zodat we krachten kunnen opdoen voor onze lange wandeling. We krijgen een toegeplooid ei (ben de naam vergeten), drie verschillende soorten pensen … More Wicklow way, Glenmalure – Laragh

Dag 20 Nevers – Grossouvre

30 Km gewandeld, 24 graden Overnachting: Le chateau, 50 euro, avondeten + ontbijt Tegen zeven uur wakker geworden en op het gemakske een koffie gedronken. Om acht uur krijgen we pas ons brood dat we besteld hebben aan de receptie van de camping. We kunnen daardoor toch niet vroeger vertrekken. Tegen half acht, nadat Rayna … More Dag 20 Nevers – Grossouvre

Dag 19 Prémery – Nevers

38 km gewandeld, waarvan 4 verkeerd en 2 om een winkel tegen te komen, 27 graden Overnachting: camping de Nevers, 17 euro Vandaag loopt de wekker om half zes af. Het is hier zo koud in ons tentje dat het bijzonder moeilijk is om op te staan! Door dat meer koelt de lucht zo af … More Dag 19 Prémery – Nevers

Dag 16 St.Pierre – Chemin

22,6 km gewandeld, 32 graden Overnachting: herberg ‘ l’esprit du Chemin’, prijs mag je zelf bepalen Vandaag zijn we vroeg opgestaan om in de koelte van de ochtend te kunnen wandelen. Om zeven uur is de tent ingepakt, hebben we ontbeten en vertrekken we naar onzer volgende bestemming. ’s Morgens is het magisch om te … More Dag 16 St.Pierre – Chemin

Dag 15 Vezelay – St. Pierre

2,8 km gewandeld Overnachting: camping municipal, 7 euro Vandaag eens een ander ontbijt dan het traditionele stokbrood met confituur of kaas. Het hotel heeft een heel uitgebreid assortiment en ik profiteer ervan om weer eens vers fruit te eten met müsli en yoghurt. We wandelen vandaag maar net tot aan het volgende dorp waar een … More Dag 15 Vezelay – St. Pierre

Dag 15 Asquins – Vézelay

2 km gewandeld, 41 graden Overnachting: hôtel de la poste, 125 euro Vandaag is onze rustdag en we slapen beiden uit tot half acht. Rayna speelt terug in de rivier die naast onze tent ligt en ze lijkt weer helemaal de oude. We doen hier onze was en terwijl deze ligt te drogen gaan we … More Dag 15 Asquins – Vézelay

Dag 14 Arcy-sur-Cure – Asquins

20 km gewandeld, 39 graden Overnachting: camping municipal (gemeentecamping), 7,5 euro Vandaag is de wekker afgegaan om vijf uur om op te staan maar omdat het nog pikkedonker was, hebben we gewacht tot half zes om in te pakken. We willen een heel stuk gewandeld hebben voor we de hitte tegemoet gaan. Tot half tien … More Dag 14 Arcy-sur-Cure – Asquins

Laden…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.