Dag 2 Gargilesse -Crozant

Totaal km: 22 (waarvan 4 verkeerd gelopen 🤪)

12/07/2020 – 26 graden.

Overnachting: camping font Bonne

Na onze lange autorit zaterdag begonnen wij onze dag vandaag met volle moed om 8 uur aan de ontbijttafel. Het duurde alleen langer dan verwacht om een bakker te vinden in Gargilesse (waar zijn die bakkers toch in Frankrijk🙃?) uiteindelijk vertrokken wij rond 9.30 uur aan onze eerste wandeldag. Onze wandeling begon al goed met een eerste korte klim. De sfeer zat er goed in, dus die eerste berg kon ons niet ontmoedigen. De eerste kilometers van onze wandeling verliep vlot en met veel enthousiasme. Dan kwamen we een steile daling tegen die ons een prachtig uitzicht gaf op een rivier.

Na de daling kwamen wij aan bij een camping waar we even naar het pelgrimspad moesten zoeken. Zelfs Corona was daar te voelen. Het pad was helemaal dicht gegroeid waardoor we over de omgevallen bomen moesten kruipen en door de dorens moesten wandelen (een tip: neem na een volgende crisis/lockdown een bosmaaier mee😉), maar zelfs dit hield ons niet tegen om door te gaan.

Het was zeker de moeite waard om ons hier door te worstelen, want hierna kwamen wij bij ons mooi picknick plaats aan de rivier waar we even een langere pauze genomen hebben.

Na onze picknickstop hadden we even moeite met de weg te vinden. Aan een brug die we tegenkwamen, was de Compostella route voor ons niet duidelijk aangeduid. Hierdoor zijn we dan ook één keer fout gelopen. Toen kwamen we een kaart tegen met allemaal routes en besloten we een andere route langs het water te nemen, maar dit viel uiteindelijk tegen toen we aan een hele steile berg kwamen die wij op moesten. Dan besloten we na twee tegenslagen toch maar gewoon de Compostella route te nemen. Deze route had nog een pittige berg op voor ons. Het was net het heetste van de dag en wij moesten een heel lang stuk berg op in de hete zon, hier hebben we toch afgezien. Gelukkig kwamen we een dorpje tegen waar we even een pauze namen in een café met een fris drankje, maar de klantvriendelijkheid viel daar tegen. Na onze batterijen op te laden vertrokken wij weer op pad. We zijn dan nog maar eens een keertje verkeerd gelopen. Daarna hadden wij gelukkig een stukje tussen de bomen berg af, wat deugd deed. Hierna kwam er natuurlijk terug een stuk berg op waarna er een eindeloze kronkelende berg af kwam. Tegen het einde van onze route kwamen wij nog een leuke taverne tegen met een spectaculair uitzicht op een gigantische rivier.

Hier hebben we weer iets fris gedronken en natuurlijk een welverdiend ijsje gegeten. Voor ons (de jongeren) hield de tocht daar op en waren wij ontzettend trots dat we onze eerste wandeldag voltooid hadden. Voor Wendy en Gerrit stond er nog een pittige berg op te wachten richting de camping want dit was nog een deel van de Compostella route. Na deze pittige wandeldag voelde wij ons allemaal voldaan en moe. Op de camping aangekomen waren we heel blij om onze kookploeg te zien. Zij hadden namelijk onze tenten al opgezet en voor eten gezorgd. Wij sluiten onze dag gezellig af met een glaasje en een hapje en kruipen er sewwes in om morgen uitgerust aan onze volgende dag te beginnen😀.

Written by A.

Een reactie op “Dag 2 Gargilesse -Crozant

1. Het wordt op die manier vast en zeker een top avontuur! Jullie mogen allemaal trots zijn! 👍 Ben zelfs een klein beetje jaloers! 😊😷 Groetjes van ons hier, Koen